Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Aarhus Bad & Fliser ApS
CVR-nr. 38236989
Stavneagervej 28
8250 Egå

Telefon: (+45) 71 99 31 99
E-mail: info@aarhusbadogfliser.dk


1. Generelt


Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle køb og leverancer af varer foretaget via Aarhus Bad & Flisers hjemmeside (herefter ”Aarhus Bad & Fliser”) til kunder i Danmark.
Alle leverancer sker i henhold til nærværende betingelser, medmindre de udtrykkeligt er fraveget eller ændret ved en skriftlig aftale mellem parterne. Aarhus Bad & Fliser forbeholder sig retten til enhver tid at opdatere og ændre de gældende salgs- og leveringsbetingelser. De opdaterede betingelser vil fremgå på hjemmesiden.

2. Priser


Alle priser på Aarhus Bad & Flisers hjemmeside er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv fragtomkostninger, medmindre andet tydeligt fremgår. Eventuelle leveringsomkostninger beregnes ud fra varens størrelse, vægt og leveringsadresse. De samlede omkostninger fremgår altid, inden du godkender din ordre, og vil stå på ordrebekræftelsen.

Ved prisændringer i form af kampagner, tilbud eller udsalg er det ikke muligt efterfølgende at få refusion, ligesom der heller ikke kan opkræves yderligere i tilfælde af prisstigninger efter aftaleindgåelsen.

Vi bestræber os på altid at vise korrekte priser og oplysninger, men tager forbehold for trykfejl, åbenlyse prisfejl, ændringer i indkøbspriser, afgifter samt udsolgte varer. Skulle der mod forventning opstå en fejl i den oplyste pris, kontakter vi dig hurtigst muligt. Du får herefter mulighed for enten at acceptere den korrekte pris eller annullere ordren uden omkostninger.

3. Betaling


Betaling kan ske med de betalingsmuligheder, der til enhver tid fremgår af Aarhus Bad & Flisers hjemmeside, herunder betalingskort (fx Dankort, Visa, Mastercard) samt eventuelle andre løsninger som MobilePay eller bankoverførsel. Alle betalinger håndteres via sikre, krypterede forbindelser (SSL), hvilket betyder, at dine kort- og betalingsoplysninger behandles fortroligt. Aarhus Bad & Fliser opbevarer ikke selv dine kortoplysninger.


Der opkræves ingen gebyrer ud over dem, der tydeligt fremgår, inden du godkender ordren.


Når du gennemfører et køb, reserveres beløbet på din konto. Beløbet trækkes først, når varen afsendes fra vores lager. For varer, der produceres og bestilles hos ekstern samarbejdspartner, betragtes varen som afsendt fra Aarhus Bad & Fliser, når den fysisk er afsendt fra producenten/leverandøren (både ind- og udland).


Hvis en ordre indeholder varer med forskellig leveringstider, kan vi vælge at sende og fakturere dem samlet eller delvist – dette vil altid fremgå af din ordrebekræftelse.


4. Fragt og levering

Alle fragt- og leveringsomkostninger betales af kunden og oplyses altid i forbindelse med købet. Leveringsprisen afhænger af varens vægt, størrelse og leveringsadresse. Varer kan afsendes fra Aarhus Bad & Flisers lager eller direkte fra vores leverandører, og vil ske med en fragtmand valgt af os. Levering finder normalt sted inden for 2–5 hverdage, medmindre andet fremgår af ordrebekræftelsen. Hvis der opstår forsinkelser eller restordre, kontakter vi dig hurtigst muligt.

4.1 Leveringsadresse og aflæsning

Levering sker som udgangspunkt til fortovskant/kantsten på fast underlag, hvor det er muligt at aflæsse med en palleløfter. Alle varer leveres med store lastbiler, og du som kunde er ansvarlig for, at en stor lastbil kan tilgå adressen uhindret. Hvis den enkelte fragtmand vurderer at aflæsning ikke kan ske på grund af tilkørselsforhold eller blødt underlag, leveres forsendelsen til nærmeste fragtterminal. Eventuelle ekstraudgifter til omlæsning eller genlevering betales af kunden.

4.2 Pakkepost

Mindre varer kan leveres til pakkeshop med GLS, hvis dette vælges under bestilling. Bemærk, at tunge og store varer som fliser, møbler og sanitet ikke kan leveres med GLS. Du vil modtage SMS fra GLS, når forsendelsen er klar til afhentning i pakkeshop.

4.3 Leveringsområde

Vi leverer til hele Danmark. For levering til Færøerne, Grønland eller udlandet er du velkommen til at kontakte os for nærmere aftale om mulighederne.

4.4 Afhentning på lager

Du har mulighed for at afhente dine varer direkte fra Aarhus Bad & Flisers lager inden for vores bemandede åbningstider eller efter aftale (se aktuelle tider på hjemmesiden). Bemærk, vi giver besked når ordren er pakket og klar til afhentning.


Vi hjælper gerne med læsning af varer, hvor dette kan ske forsvarligt med gaffeltruck. Håndlæsning tilbydes ikke af hensyn til arbejdsmiljø og sikkerhed. Vores personale kan til enhver tid vælge at afvise hjælp med læsning, hvis det vurderes at være uansvarligt eller forbundet med risiko for skade på varer såvel køretøjer.

4.5 Gratis opbevaring af dine varer

Hos Aarhus Bad & Fliser ved vi, at det ikke altid passer at få varerne leveret med det samme. Derfor tilbyder vi gratis opbevaring af dine købte varer i op til 4 måneder fra købsdatoen.


Når din ordre er hjemkommet, bliver varerne pakket, mærket med dit navn og stillet sikkert på vores fjernlager. På det tidspunkt betragtes ordren som leveret til dig, og betaling sker i henhold til de aftalte betingelser – uanset om købet er foretaget i butikken eller på webshoppen.


Varerne er herefter dine og står klar, indtil du ønsker at få dem udleveret eller leveret. Du skal blot give os besked senest 3 hverdage før, så vi kan nå at hente varerne hjem fra fjernlageret og – hvis ønsket, arrangere levering med Danske Fragtmænd.


5. Leveringstid

Leveringstiden fremgår ved de enkelte varer på hjemmesiden og/eller i tilbud/ordrebekræftelse. Alle leveringstider er anslået og kan variere afhængigt af lagerstatus, den enkelte leverandør, samt transporttid fra vores leverandører og til vores lager.


Hvis en vare er i restordre, eller der opstår længere leveringstid end forventet, giver vi dig besked via e-mail, så du er informeret. Da leveringstider er forventet og ikke garanteret, kan Aarhus Bad & Fliser ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser, der måtte medføre ekstraudgifter for dig eller tredjeparter – f.eks. hvis håndværkere har ventetid. Vi anbefaler derfor, at du først bestiller håndværkere, når du har modtaget dine varer og har kontrolleret, at alt stemmer overens med det bestilte.


6. Modtagelse og kontrol af varer

Når du modtager dine varer, er det vigtigt at kontrollere dem med det samme.


6.1 Synlige skader ved levering:

Hvis du opdager transportskader, skal du afvise varen. Fragtmanden tager den beskadigede vare med retur. Husk straks herefter at sende en mail til os på info@aarhusbadogfliser.dk, så vi kan hjælpe dig videre. Sagen bliver behandlet af fragtfirmaets reklamationsafdeling, og når reklamationen er godkendt, sender vi en ny varer afsted til dig.


6.2 Skjulte skader eller mangler:

Vi anbefaler, at du undersøger varerne grundigt efter modtagelse – også selvom de ser hele ud udefra. Det kan være nødvendigt at pakke varerne ud for at opdage skjulte skader eller fejl. Hvis du finder fejl eller mangler, skal du senest 7 dage efter modtagelse, sende en e-mail til info@aarhusbadogfliser.dk. Vedhæft mindst 3 tydelige billeder, der viser problemet, så vi hurtigere kan behandle din reklamation videre til fragtfirmaet. Hvis dette ikke gøres inden for 8 dage, vil fragtfirmaet kunne afvise krav om erstatning.


7. Reklamation


Når du handler hos Århus Bad & Fliser, har du altid 24 måneders reklamationsret på varer, der viser sig at have fejl eller mangler. Perioden regnes fra den dag, du modtager varen. Hvis du opdager en fejl eller mangel, skal du reklamere inden for rimelig tid – jo før, jo bedre. Er reklamationen rettidig og berettiget, kan du alt efter situationen få varen repareret eller et prisafslag.


Reklamationsretten bortfalder, hvis fejlen skyldes forkert opbevaring, manglende vedligeholdelse, uhensigtsmæssig montering, fejlagtig brug eller reparation, der ikke er udført efter vores anvisninger.


Hvis du opdager en fejl eller mangel inden eller under montering, er det vigtigt, at du straks stopper arbejdet og kontakter os på info@aarhusbadogfliser.dk. Hvis arbejdet fortsættes uden at vi kontaktes, betragtes varen som accepteret og godkendt, og reklamationsretten bortfalder.


Bemærk, at en monteret vare (møbel, fliser, badekar, VVS-produkter, m.v.) altid anses som accepteret og godkendt af kunden. Husk, din håndværker har kontrolpligt, herunder pligt til at kontrollere materialerne for at identificerer eventuelle fejl, mangler, kvalitet og egnethed, INDEN montering.


8. Afbestilling og fortrydelse

Afbestilling

Du kan afbestille en vare, så længe den endnu ikke er afsendt fra vores lager eller vores leverandør. Når varen er sendt afsted, kan den ikke længere afbestilles.

8.1 Fortrydelsesret (14 dage)

Når du handler på aarhusbadogfliser.dk, har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret, hvilket regnes fra den dag, hvor du modtager varen fysisk. For at bruge din fortrydelsesret, skal du blot give os besked med en klar meddelelse på e-mail info@aarhusbadogfliser.dk


Bemærk, varer der er produceret og/eller bestilt specielt hjem til dig (skaffevarer), samt restsalg/restpartier, kan ikke returneres – hverken ved køb i butik eller online. Disse varer købes endeligt og uden fortrydelsesret, da de ikke kan sælges videre.

8.2 Når du fortryder et køb

Vi refunderer det beløb, du har betalt, når vi har modtaget varen retur. Pengene bliver tilbagebetalt med samme betalingsmetode, som du brugte ved købet, medmindre vi aftaler andet. Tilbagebetaling sker hurtigst muligt – og senest 14 dage efter, vi har modtaget din besked om fortrydelse. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


9. Returnering af varer

Retur adresse:

Udfyld vores retuneringsformular, hvorefter vil vender tilbage med informationer omkring returneringen.

Arhus Bad & Fliser
Stavneagervej 28
8250 Egå
Att: Returvare

Du skal altid vedlægge ordre- eller fakturanummer.

OBS: Vi modtager kun forsendelser, som sendes direkte til adressen, og vi accepterer ikke forsendelser sendt pr. efterkrav.


Du står selv for at returnere varen til os når du bruger fortrydelsesretten. Varen skal sendes retur hurtigst muligt og senest 14 dage efter, du har givet besked om fortrydelse.

9.1 Du har 30 dages returret på lagervarer

Udover de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, tilbyder vi 30 dages returret på lagervarer. Det betyder, at du kan returnere lagervare inden for 30 dage fra leveringsdatoen.


Ved returvarer, betaler du selv returfragten og skal sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Varen skal være i uåbnet og original emballage, og i samme stand, som da du modtog varen. Hvis varens værdi er blevet forringet grundet forkert håndtering, opbevaring og forsendelse, kan vi modsvarende reducere det tilbagebetalte beløb eller i værste fald afvise tilbagebetaling helt, hvis varen ikke længere har nogen handelsværdi.

9.1 Varer undtaget fra fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Skaffevarer eller bestillingsvarer som er bestilt og produceret på baggrund af din ordre.

2. Varer købt som beset eller restpartier, som er angivet som outletvarer


10. Forbehold

Aarhus Bad & Fliser kan ikke gøres ansvarlig for tab som følge af force majeure, herunder men ikke begrænset til vejrfænomener, arbejdskonflikt, driftsforstyrrelser, transportvanskeligheder eller anden tredjemands svigt eller lignende.


Aarhus Bad & Fliser hjælper gerne med at anslå forbrug af materialer, på baggrund af de givne oplysninger. Denne beregning er kun vejledende og er ikke ansvarspådragende for Aarhus Bad & Fliser, hvorfor det er vigtigt, at mængderne kontrolleres af dig eller din murer, inden bestilling.


Vi tager forbehold for trykfejl, prisændringer, fejl i lagerbeholdning, udsolgte eller udgåede varer, samt ændrede specifikationer på produkterne. Billeder på vores hjemmeside kan desuden afvige fra varens faktiske udseende, da en computer- eller telefons skærmindstillinger kan påvirke farvegengivelse.


11. Erhvervskunder

Ovenstående handelsbetingelser for forbrugere gælder også for erhvervskunder, dog har erhvervskunder ingen fortrydelses- eller returret.